fbpx

Gemiddeld  bij 193 beoordelingen

5 tips om je bak yoghurt te boosten!

Plantaardige zuivel is in een opmars. Het aanbod in de supermarkten wordt steeds groter en je merkt dat steeds meer mensen kiezen voor een plantaardige yoghurt variant. Als veganist zijnde is dat natuurlijk echt een uitkomst. Waar je voorheen alleen nog maar kon kiezen uit 2 of 3 varianten heb je nu een heel schap vol met allerlei verschillende smaken en soorten. Er zijn gezonde en de wat minder gezonde varianten. Yoghurt op basis van kokos, haver, amandelen of bijv soja. Een bordje yoghurt is een prima bron om extra eiwitten te nuttigen, maar yoghurt alleen is best saai vindt je niet? Daarom hebben wij 5 tips voor je die je bakje yoghurt nog lekkerder en voedzamer maken dan het al is!

Tip 1: Voeg Greenpowders toe aan je yoghurt

Als je plantaardig eet is het van belang dat je varieert en verschillende plantaardige eiwitbronnen combineert zodat je wel alle essentiële aminozuren binnen krijgt.

Een eetlepel Greenpowders aan je yoghurt toevoegen is een goed begin. Het zorgt ervoor dat het naast een lekkere vanille smaak ook nog is hoger in eiwitten wordt.

En omdat Greenpowders een blend bevat van verschillende plantaardige eiwitbronnen wordt je bordje yoghurt ook nog eens een bom van alle essentiële aminozuren die je nodig hebt.

Wil je er meer over weten dan kan je dat hier lezen.

Tip 2: Tover je bakje yoghurt in een kleurrijke smoothie bowl

Een smoothie bowl is een manier om snel en makkelijk veel gezonde ingrediënten binnen te krijgen.

Waarschijnlijk heb je al talloze variaties in allerlei kleuren en maten voorbij zien komen op Instagram. Smoothie bowls met mango, aardbei, ananas of andere exotische fruitsoorten. Maar wist je dat groenten ook heel lekker smaken in een smoothie bowl?

Spinazie, courgette, pompoen, komkommer of venkel met yoghurt in een blender smaakt verrassend lekker en heeft als voordeel dat je aardig wat vezels, antioxidanten, mineralen en vitaminen binnen krijgt zonder dat je het doorhebt!

Tip 3: Voeg notenpasta toe aan je yoghurt

Een paar flinke lepels notenpasta zorgt ervoor dat je yoghurt lekker romig wordt en doordat het veel vezels bevat blijf je langer verzadigd. Ondanks dat notenpasta gemaakt van cashew, amandelen, walnoten, hazelnoten of van pinda’s veel calorieën bevatten, zitten ze vol goede onverzadigde vetten, mineralen en vitaminen die een positieve effect hebben op je lichaam.

Tip 4: Voeg fruit toe

Blauwe bessen, aardbeien, banaan, mango, appel, ananas, sinaasappel, druiven, bramen, frambozen, meloen, peer, mandarijn, meloen of ga je juist voor een lekkere frisse kiwi? De variaties en combinaties zijn eindeloos. En wist je dat bevroren fruit ook heel lekker smaakt in je yoghurt?

Druk maken over de voedingswaarde van bevroren fruit in vergelijking met vers fruit hoeft niet want wat blijkt: In bevroren fruit zitten net zo veel vitamines als in vers fruit!

Tip 5: Top het met topppings!

Zodra je bakje lekker vol zit met yoghurt, Greenpowders proteïne poeder, notenpasta en bevroren fruit is het nu tijd om het te versieren met allerlei lekkere en voedzame toppings! Geroosterde noten, kokos flakes, cacao nibs of lekker stukjes donkere chocola.

Gedroogd fruit zoals dadels, rozijnen, goji bessen of gedroogde pruimen.

Allerlei verschillende soorten zaad zoals hennepzaad, pompoenpitten, lijnzaad, chia zaad of lekkere knapperige zonnebloempitten.

Een paar lepels granola, een snufje kaneel, of cacao als klap op de vuurpijl en voila een heerlijk bakje voedzame yoghurt!

Delen:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest

Blijf op de hoogte

Mis nooit exclusieve kortingsacties, heerlijke recepten en meer zodra je je aanmeld voor de Greenpowders update. Ontvang nu tijdelijk 10% korting op je eerste bestelling.

We zullen je gegevens nooit delen en je kunt je altijd weer afmelden.

Gerelateerde posts

Geen categorie

9x workouts voor thuis

https://youtu.be/TDtrXOxmz_0https://www.youtube.com/watch?v=dln1dwQoQE4https://www.youtube.com/watch?v=Hdy8bC1yoxMhttps://www.youtube.com/watch?v=16GDhBGuoB4https://www.youtube.com/watch?v=S-BpKnuHnmghttps://www.youtube.com/watch?v=1xammio9W2chttps://www.youtube.com/watch?v=b4GfYXAu_aYhttps://www.youtube.com/watch?v=wA6rLkGxzSohttps://vimeo.com/663775566

Lees meer »
Geen categorie

Fresh & Juicy Smoothie

https://youtu.be/V5UjOKn3WdYEen heerlijke frisse smoothie om 2022 gezond en goed te beginnen! Ingrediënten 200ml (vers geperste) sinaasappelsap 4 à 5 muntblaadjes 1 banaan handje blauwe bessen (bevroren)

Lees meer »
Training tips

Progressive Overload

Zonder dat je het zelf waarschijnlijk door had heb je de eerste drie maanden van je prille fitness journey progressive overload toe gepast. Training zorgt

Lees meer »
Snacks

Choco Maca Banana Pancakes

It’s pancake time!! En dit keer hebben we niet zomaar een pannenkoek recept voor je! Nee, deze pannenkoeken zijn naast dat ze allerlei gezonde ingrediënten zoals

Lees meer »
Maaltijden

Sticky tempeh

Vandaag wil ik graag mijn favoriete tempeh recept met jullie delen! Na vele pogingen het ultieme tempeh gerecht te maken ben ik er nu eindelijk

Lees meer »

Bedankt!

We sturen je een bevestiging met daarin meteen een kortingscode voor 10% korting voor een eerste bestelling en een gratis smoothie ebook.

Winkelmand
Je winkelmand is leeg.

Het lijkt erop dat je nog geen keuze hebt gemaakt